Monday, September 8, 2014

GD All the pretty flowers

Hi friends,
I'm very honored and looking forward to be a Guest designer in this month.
This month two of my projects will be featured on Gloria Stengel's Craft Hoarders Anonymous blog. I have been invited to join her fabulous, talented team as guest designer starting today with 

 Challenge #15 All the Pretty Flowers  

This challenge is for all of you flower hoarders! Maybe you hoard pre-made flowers. Maybe you hoard flower punches or dies. Maybe you hoard flower stamps. "Dig" out those flowers and use them on your project!

 Cool feelings


entstanden ist ein Keilrahmen, bei dem ich wieder etwas Neues ausprobieren wollte. Heraus gekommen ist eine Mixed media Collage unter Verwendung von Schablonen, Stempeln, Embossing foldern und Gießmasken.



die Gesichter entstanden mit Hilfe von Gießschablonen und Gips


Es mußte unbedingt etwas mit Jeansstoff sein, der hier noch von meiner letzten abgeschnittenen Sommerhose herum lag ;-)  ich habe getestet, ob die Tattered flowers Stanzschablonen (Sizzix) auch stabilen, derben Stoff ausstanzen können. Was soll ich sagen, ich war selbst überrascht, funktionierte wunderbar! Zusätzlich habe sie noch mit Embossing foldern geprägt.


 für den Hintergrund habe ich verschiedene Schablonen gewählt, gearbeitet wurde mit Distress ink + Blending Tool und weißem Gesso. Die Alterungsflecke entstanden mit verdünnter Distress ink + Mini Mister.

So wurde das Pretty Flower Thema mal auf eine ganz andere Art und Weise umgesetzt!
Ich hoffe, euch gefällt es.

Viel Spaß beim werkeln!!

2 comments:

  1. This is such a beautiful piece! So many layers and textures and I love the color! Thanks for being a guest designer at Craft Hoarders Anonymous!

    ReplyDelete
  2. Oh, how I love all these blues! The texture in this piece is wonderful, and the whimsy you added with the flower "bonnet" really made me smile. Just a joy to behold! Thanks for being our guest designer at Craft Hoarders Anonymous!

    ReplyDelete

I always appreciate all your comments. Thanks so much!